Budapest világváros?

August 14, 2010

Ma rendkívül nem volt mit csinálnom, ezért elmentem egyet tekerni. Mivel célom nagyon nem volt, áttekertem a Városligeten és találomra elindultam kifelé. Újpesten lyukadtam ki, ahol örömmel nyugtáztam, hogy helyi nevezetességünk, a lakótelepi lakás még sokáig megtekinthető lesz nagy számban az utókor számára. Visszafelé az M3-as mellett jöttem és meglepődve tapasztaltam, hogy mennyi földút van a környéken. Hazaérve gyorsan rákerestem a témára, meglepő információval lettem gazdagabb.

A Főváros 4256 kilométer hosszúságú közúthálózatából nagyjából 1100 km kiépítetlen földút. Ez azt jelenti, hogy minden 4. utca ilyen. A talált tanulmány még arra is rávilágít, hogy az ilyen utakról felverődő por jelentős mennyiségben járul hozzá a város légszennyezettségéhez.

Lehet, hogy ahelyett, hogy az autósokat izélgetik folyamatosan elöljáróink, inkább buzdítani kellene a kerületeket, hogy az ilyen jellegű munkákat pörgessék fel. Végülis, ha központosítják a parkolási társaságokat, akkor az abból befolyt pénzt akár ilyesmire is lehetne költeni…

3 Responses to “Budapest világváros?”

  1. agnes szucs Says:

    imádom a földutakat… gyerekoromban én is olyan ucccában laktam, a járdátlan oldalban… 🙂 🙂 dejóóóó. 🙂 🙂 na, mindegy… haladni kell a korral… 😛 addig meg ne engedjék be oda az autókat. 😛

  2. Lily Says:

    Mostanában szerintem inkább van ezeken sár, mint por. Érdekes, nem gondoltam, hogy ilyen arányú…

  3. Alexandra Says:

    A 18. kerületben még csatornázva sincs sok helyen, és gondolom ezzel más külkerületek is így vannak, jön a szippantós időnként 🙂 A földút már kisebb probléma…


Leave a Reply

